Η διοργάνωση IDEATOPOS αποτελεί ένα διεπιστημονικό εγχείρημα διασύνδεσης πολιτών με νέες λύσεις. Επιστήμονες, ερευνητές, ακτιβιστές, στελέχη της δημόσιας διοίκησης και επιχειρηματίες συντονίζονται για να αναπτύξουν νέες θεωρίες και πρακτικές για τρέχουσες προκλήσεις της κοινωνίας. Το πρόγραμμα διαμορφώνεται  μέσα από την διοργάνωση ενός κεντρικού διεπιστημονικού γεγονότος (συνέδριο-εργαστήρια)   και την πλαισίωση του από εκδηλώσεις και ενέργειες που ενισχύουν την εξωστρέφεια της πληροφορίας, την ενημέρωση και την συμμετοχή των πολιτών, σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Τον Μάρτιο του 2012, πραγματοποιήθηκε η 1η διοργάνωση IDEATOPOS με αντικείμενο το «Marketing & Branding Τόπου» στο Βόλο με τη συνεργασία του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Στο πλαίσιο του συνεδρίου έγιναν 123 παρουσιάσεις με τη συμμετοχή 405 συνέδρων από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ υπολογίζεται ότι πάνω από 20.000 πολίτες παρακολούθησαν τις 10 παράλληλες εκδηλώσεις αστικού πολιτισμού που αναπτύχθηκαν στην πόλη κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.

Η επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης βρίσκεται προσωρινά εκτός λειτουργίας λόγω κακόβουλης επίθεσης (hacking) που υπέστη το 2017 προκαλώντας σημαντική απώλεια περιεχομένου. Η συνοπτική παρουσίαση των θεματικών του συνεδρίου, των παράλληλων εκδηλώσεων, των συντελεστών και των αποτελεσμάτων της διοργάνωσης είναι διαθέσιμη εδώ:

Θεματικοί άξονες συνεδρίου:

  1. Marketing και Branding Τόπου ως εργαλεία στην ανάπτυξη των πόλεων και των περιφερειών: Στρατηγική ανάπτυξη της Ταυτότητας του Τόπου
  2. Η κοινωνία των πολιτών στις διαδικασίες του Marketing και Branding Τόπου: Συμμετοχικός σχεδιασμός, συντονισμός εταίρων και επίλυση συγκρούσεων
  3. Ο τοπικός πολιτισμός και τα φεστιβάλ ως στοιχεία της Προβολής της Ταυτότητας του Τόπου
  4. Η σύνδεση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης με την προβολή της ταυτότητας των προορισμών
  5. Marketing και Branding Τόπου για την προσέλκυση επενδυτών και επιχειρήσεων
  6. Η εφαρμογή και η αξιολόγηση του αποτελέσματος των διαδικασιών Marketing και Branding Τόπου
  7. Η Eικόνα του Tόπου (αρχιτεκτονική, urban design, communication design, logo design)
  8. Ερευνητικά εργαλεία και μέθοδοι αξιολόγησης στρατηγικών
  9. Nation Branding: η διεθνής προβολή της Ελλάδας
  10. Place e-marketing. Κοινωνική δικτύωση. Διεθνή δίκτυα

Η 2η διοργάνωση IDEA|TOPOS  με θέμα «Κοινωνική και Τεχνολογική Καινοτομία για τη Δημοκρατία» είχε αρχικά προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με την IEEE και ελληνικούς ερευνητικούς φορείς από τις 26 έως τις 29 Μαρτίου 2015. Λόγω οικονομικής και πολιτικής αστάθειας το 2015 το συνέδριο μετατέθηκε δύο φορές και εν τέλει αναβλήθηκε απ’ αόριστον μέχρι οι συνθήκες να επιτρέψουν την επιτυχή διοργάνωση του.

Παρακάτω διατίθεται η αρχική παρουσίαση της διοργάνωσης σε φορείς και χορηγούς που πιθανώς ενδιαφέρονται να υποστηρίξουν την υλοποίηση της 2ης διοργάνωσης IDEATOPOS στο προσεχές μέλλον: